[ ]
“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke of a Pen W
2026, March 26 (% 145 | (auloe Sozmw

“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke
of a Pen

~———

1 |

| ERUSALEM POS

i \--_, -

Zl\fd other;

At a very early stage, Zionism realized its need for a voice—whether in print or
broadcast—to reach its emerging audience in Palestine, an audience that grew
steadily with the unnatural influx of Jewish migrants from across the globe.

At that time, confrontation was not its immediate goal. Its priority was to
entrench itself, adopting the English language and a conciliatory tone until it
secured dominance over the media scene—only then revealing an unrelenting
hostility and a torrent of crimes.

If you know how “Bank of Palestine” became “Bank of Israel,” and how the
Palestinian pound became the Israeli pound, then you’ve already traveled half
the road to truth—and the full distance to understanding the Zionist media
machine and its messages. If you don’t, this article explores the evolution of a
newspaper that grew into a media conglomerate and eventually a global network,
all while maintaining a consistent editorial line and a unified message across its
various platforms.

This edition of the “Haaretz and Its Sisters” series focuses on The Jerusalem
Post—perhaps the most subtle yet pivotal player in the Judaization of journalism



[ ]
“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke of a Pen W
2026, March 26 (% 145 | (auloe Sozmw

in historical Palestine. It traces the newspaper’s origins, its trajectory, editorial
policy, domestic and international positioning, and its portrayal—or lack
thereof—of Arabs and Palestinians.

H,,-at |
HAARETZA% other:

This piece is part of the series “Haaretz and the Others,” examining Israel’s
dominant media outlets and their regional impact.

Agronsky’s Dream Realized

It’s difficult to pinpoint a single moment as the true beginning of The Jerusalem
Post, or tie it to a specific event. The newspaper’s launch date does not reflect its
ideological essence—a complex blend of Western Zionist imperialism that its
founder, Gershon Harry Agronsky, diligently promoted, and which continues to
this day.

Agronsky, a Russian Jew raised in a traditional Jewish family in Eastern Europe,
was originally destined to become a rabbi. But fate took him across the Atlantic
to the United States, where he met his friend Israel Goldstein in Philadelphia.
Together, they founded the “Zionist Boys Club” when Agronsky was just 14.

By 1908, Agronsky had shaped his Zionist identity and began seeking a personal
route to settle in Palestine. He wrote to Arthur Ruppin—appointed by the Zionist
Organization to establish a Palestine office and coordinate Jewish
immigration—asking which career path would most benefit the Zionist project.



[ ]
“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke of a Pen W
2026, March 26 (% 145 | (auloe Sozmw

Ruppin suggested engineering.

As Agronsky moved through American universities—Temple, Gratz College,
Dropsie College, and the University of Pennsylvania—he discovered a passion for
journalism. He began writing for English- and Yiddish-language Jewish
newspapers, eventually becoming editor of Das Jiidische Volk (The Jewish
People), founded by the World Zionist Organization in New York in 1917.

Gershon Agron wearing a military uniform of the Jewish Legion, circa 1918.

A year later, he joined the Jewish Publication Society and worked to supply
Jewish soldiers in World War I with religious books. But he didn’t stop there—he
enlisted in the Jewish Legion, the first Jewish military formation since the fall of
the Kingdom of Judah nearly 1,800 years earlier.

In the Legion’s 40th Battalion, Agronsky worked on recruitment alongside



[ ]
“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke of a Pen W
2026, March 26 (% 145 | (auloe Sozmw

Joseph Trumpeldor, enlisting the likes of David Ben-Gurion, who joined the 39th
Battalion, and Louis Fischer, among others. Agronsky was appointed spokesman
for American Jewish soldiers in the Legion.

His time in the Legion offered him key advantages. Personally, he visited
Ottoman Palestine for the first time, deepening his commitment to the Zionist
cause. Institutionally, he leveraged his role to boost the visibility of American
Jewish participation in the war and retained Legion records under the pretext of
security.

He also authored a booklet titled Survey of the Jewish Battalions, which he
submitted to the American Zionist Organization, enhancing his media and
organizational status within the movement.

After the British Mandate over Palestine was declared in 1920, Agronsky
returned to the US as part of the World Zionist Organization’s delegation, led by
Chaim Weizmann and including figures such as Albert Einstein and Menachem
Ussishkin. This delegation led to the creation of Keren Hayesod, a major Zionist
fundraising body that expanded to more than 45 countries.

Agronsky went on to found the American Jewish Legion Organization, prioritizing
settlement in Palestine. He launched the Jewish Telegraphic Agency (JTA), which
grew into a key global news source for Jewish affairs, with over 400 Jewish and
non-Jewish publications subscribing.

Using his political and media connections, he promoted Jewish immigration to
Palestine by publishing correspondences with US President Warren Harding and
Vice President Calvin Coolidge, and Britain’s ambassador to Washington—letters
affirming support for a Jewish state in Palestine.

He showcased American popular support for Zionism, citing $4 million in
donations to bolster the legitimacy of immigration and settlement.

While working as editor at JTA, Agronsky wrote extensively about Jewish
settlements (Yishuv) and kibbutzim in Palestine, publishing in outlets like The
Times, Manchester Guardian, Daily Express, and United Press
International—leveraging international media to advance Zionism.

His belief in the world’s need for greater “awareness” about the Jewish role in
Palestine led him to create a Zionist press office in 1924, disguised as a “Public
Relations Office” in Jerusalem. He served as “Commissioner of Press Relations”
for the Jewish Agency’s Political Department. This office eventually evolved into
the Israeli Government Press Office, a major player in shaping Zionist media
narratives.

He launched a multilingual weekly defending the Yishuv and promoting tourism



[ ]
“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke of a Pen W
2026, March 26 9 i | Lales Sgmaw

and immigration to Palestine. Yet, he ran into resistance from the Associated
Press, which refused to publish his work due to its policy of avoiding Jewish
affairs.

The relationship between Ben-Gurion and Agron bridged media and politics at a
pivotal moment in Zionist history, with both playing a key role in shaping the
narrative of the Israeli state.

By 1927, circumstances shifted in his favor. When an earthquake struck Jericho,
his English fluency and media savvy catapulted him into the spotlight. He secured
a cooperation deal with International News Service (INS), then America’s third-
largest news agency.

As a correspondent for several papers, he launched the Palestine Bulletin,
distributed to Jews in the Arab world. But mounting editorial restrictions and the
1929 Western Wall Uprising pushed him to start a paper that would fully express
his political vision—including openly advocating for arming Jewish immigrants.

In 1932, he proposed the idea to American-Jewish businessman Ted Lurie, and
after overcoming financial hurdles, The Palestine Post launched on December 1,
1932.

The Palestine Post: Voice of the Jewish Agency
At a time when English-language Jewish newspapers were nearly non-existent,



[ ]
“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke of a Pen W
2026, March 26 (% 145 | (auloe Sozmw

The Palestine Post emerged to give the “Jewish National Home” project a voice
in English—delivering an unambiguous Zionist message and entirely disregarding
the native Arab population.

This blend of ambition and exclusivity helped the paper quickly gain traction,
especially among Ashkenazi immigrants. The first issue ran just 1,200 copies,
filled largely with British Mandate communiqués and military news from Egypt.
The paper had more typesetters than writers—but within a year, its circulation
quadrupled. It became more consistent and diversified in content.

In just two years, The Palestine Post became the leading newspaper in Haifa, Tel
Aviv, and Jaffa—hubs for Jewish immigrants from Western Europe, Germany, and
the US. It also attracted British Mandate officials, Jewish residents, and Western
civilians, eventually reaching readers in Egypt, hiring correspondents in Arab
countries, and opening a Beirut bureau. It added a cartoon section and sports
pages focused on cricket, a favorite British pastime.



L}
“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke of a Pen W
2026, March 26 9 i | Lales Sgmaw

Agron and Golda Meir pictured during a pivotal moment, as Jerusalem emerged
as the political center of the new state.

Politically, the paper was affiliated with Mapai, the forerunner of today’s Labor
Party. It received financial and moral backing from the Jewish Agency, which
used its pages to promote immigration, settlement, and the seizure of Palestinian
land. It reinforced the Zionist narrative that Palestine was “a land without a
people,” catering to a Western mindset that ighored Palestine’s deep-rooted
Arab presence.

Over time, The Palestine Post, or “The Post” as it was nicknamed, became the
unofficial mouthpiece of the Jewish Agency. It enjoyed British Mandate support,
publishing official notices and speeches, which boosted its credibility among



[ ]
“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke of a Pen W
2026, March 26 (% 145 | (auloe Sozmw

Western media. British High Commissioner Harold MacMichael called it a paper
that “presents facts fairly, respects secrecy, and avoids both sensationalism and
arrogance.”

By 1939, the paper openly criticized Britain after the White Paper restricted
Jewish immigration to Palestine—deeming it a betrayal of the Balfour
Declaration. It documented violent clashes between Jewish immigrants and
Palestinians, consistently offering a pro-Zionist perspective.

By 1942, the paper severed ties with the British Mandate amid mounting
tensions with Zionist paramilitaries like the Irgun and Lehi. It shifted focus to
Jewish suffering in Europe during the Holocaust and intensified calls for Jewish
immigration to Palestine—especially from the US. The paper highlighted Jewish
participation in WWII, portraying Jews as a credible military force ready for
statehood.



“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke of a Pen

2026, March 26 8 a5 | (aulse Sgzms

The American Jewish Times 15

Reovernies tn dondon

By GErsHON AGRONSKY

T

=1, Jmmes”

Jewish Nati
Tl
aim

e aof Bl oone

nwl frayed  conf
nist 1
sell Stre

nx 0 =olemn

dauariers al

sl st lamml into

W I Py - v OWis S the

out the Jewlsh Its burden of e plainer ma s needed  “Atlamtie,” and the “8 ll flow
ul br aettled  WDED py gpe world was wier  ing from s int, We :
registering danger. ex- i e U nation in

- eifort,
hi i

ry. the open =
from the start of And in that dim

Of Wi UPRCD S

illiwisd to come forth and
presl. W
wotilil

news (the Arabs refised o the  moev

andl alosem,
heart. Ot

sit with u=} rhatr we s 1=, @rn

il omly 1l

mitedd i 1 n in
Aowal—to be gold
stuutod.  Ir had
LI b oof intin

ol continned

o ilreals,

T

fimelf roumd the G, fhen

aml = tur
that filled tl

their eyes,

Tnons o an ot B sl nt

1 Conseience Is a Miner Matter

frim | i

bl pas lae Marrered and o oage

peaisal, oiirselves 1l nl offering on P explain why a

Ernaew 1 haey ihe w Bl o the wiaF off Tuiad -
of 4 e it would 1 sible o ux, if m
0 that held little or the @ the Emplire's i U= s
better. =i f wild o] ot e prabile. A myth D

. the e
usedd @
ul
ul

mfort in unbellef. Them

amd wirth life lrself myth
wnsity of the chall
Shrinki 5
what we Ekpew to be the troth,
locked for
it wos npon u=, with all it horvor aod

at Became
Mark peril mlght  decide their. the A A
fate. whibspe
thal we

told that the Empire's =afety and/or

in fear, w

W

This being higler poller, what could
the men on the 3 this war,
we Dl

ol Hit

o stak

b expected «
They  ladd 1l
manidaie with the
abil, 1
The W
Il isppen=alil I
Wi

Tire mnow  wis
wuled
bt achi
The

T TTH]

Ehing.

pangee. when there was n

It fell o Dre. Welzl
first
th
thsat

mi, nol for the it st the

Wb R0 48] ks Di

(which obvioisly Jews must
od ddod, A

time on hix road of pain, ©

ul the myth was diligently

inadisgunta bl

dely litele =ch .
Eowe were i the

d that the fghring men we wers
il e
From i)

ok, Im the ¥ THTTITE A |

i =owe were Iee

the hand of ihe

war as if no White Paper eXisted, and
that we wauld fight the Whiee I!
as i there were posowar, B

ely com st
o
O

amd 1 =t James' PrecE S

a to be wsed

or the Arabs w

for our 1 to e pressed inoreal

edrmest,  Thee allegation wi

mennd fo shoi 1= o

and o pender our oifer
i 1wl

rrol el
ol

v il not trenl
of 1l m¥1l's airl
g its heing
a echililish amd wilful oversimplit

r<, any mere than

thomn srirped i them

qunlms,

1 For

o regand

B stirvings
it

The e
s s b nnedly
Al

devable was Twl

relnfTs
te D
Wil= sa|

efforl was hoanstri

These En
the “wards"
funds which m
ing homes for m'|iharml amil
during the dark days of the

The scene the Tsrael
thwest England, which I
haliling two of the youngest r
tunity o see during

Reliel Sovi
Rooseve

The others are
n Relly - Meyer 1
s Bramdeis, Chaim W

hoeked children,

ehokisd  ownr

. LR RNEY |
countryside, are now adm nlxlrrwl h; !Iu- Er

istry of Health, unider the direction of Lad
stom, Dr, Goldstein reports that the Hri
to F.ngland. The are “overflowing with gra to the Jev

\urning Home in

home, named in his honor, is one of the seven which  iea for their generosity., The youngsiers with v o # ndful

were established, during his chairmanship of the Jew.  he is photographed officially greeted him by singing amidst the eharred 1 paved
ing Section of the Interfaith Committes for Aid to  “Yankee Doodle,”

the Demoeracies, in cooperation with the British War (Please Turn to Page 106)

‘Dreams in London” — a 1944 editorial by Agron offering a Zionist view of WWII,
written just three years before Israel’s founding.



[ ]
“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke of a Pen W
2026, March 26 (% 145 | (auloe Sozmw

In 1947, following the UN Partition Plan, the paper devoted major coverage to
promoting the plan as a stepping stone to a Jewish state. As violence escalated,
the paper ran daily logs of the clashes. Agron described them as tools to “boost
morale and rally spirits,” reinforcing the paper’s propaganda role in Zionist
political and military efforts.

Amid curfews and street battles, Agron and his staff risked their lives just to
reach the newsroom. The paper actively supported the Jewish paramilitary
campaign. Consequently, The Palestine Post became a target: on February 1,
1948, Palestinian fighters bombed its headquarters—located near British
censorship offices, Haganah command, and Jewish police stations—killing four
settlers, including three staffers.

Abdul Qader al-Husseini claimed responsibility, with fingerprints of resistance
leader Fawzi al-Qutb evident to both British intelligence and Zionist militias.

Despite the attack, the paper resumed publishing within a week, now more
aggressively inciting violence against Arabs and urging recruitment for the
coming showdown with the British Mandate—seen by Zionists as a critical
juncture.



[ ]
“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke of a Pen W
2026, March 26 9 i | Lales Sgmaw

===  THE PALESTINE

pleass telephone 4 6 0 7

Lighting, Hesting, Cooking, Retrigeration THE SUBSCRIPTION DEPARTMENT
CARL MARX lms returned to The Palestine Post
JERUSALEM PRICE: 35 MILS nnu-. Huasolel Street,
1 PRINCESS MARY AVE, JERUSALEM SUNDAY, MAY 16, 1048 YOL. XXITL No. @714 alom, Tel 4238,

S[ATE OF ISHEL 1S BORN

THE PALESTINE
POST

kator but without faking any action on the
Resolution of November 29.

Yesterday the battle for the Jerusalem.Tel Aviv road
was still under way, and two Arb villages were taken. In
the north, Acre town was captured, and the Jewish Army

lidated its positions in Western Galilee.

same fime, President Truman announced that the United
States would acgprd recognition fo the now State. ‘A few
hours Jater, Palestine was invaded by Moslem armies from
the south, gast and north, and Tel Aviv was raided from
the air. mhﬁnyﬂwﬂwmwmly
djourned affer adopting a o appoint a med-

The first independent Jewish State in 19 centuries
was born in Tel Aviv as the British Mandate over Palestine
came to an end at midnight on Friday, and it was immed-
iafely subjected to the test of fire. As “"Medinat Yisrael"
(State of Israel) was proclaimed, the battle for Jerusalem
raged, with most of the city flling o the Jews. At the

Most Crowded 'Hours in \IEWS TAKE OVER|  Egyptian Air Force Spitfires  [US. RECOGNIZES
Palestine’s History SECURITY ZONES| Bomb Tel Aviv; One Shot Down | JEWISH STATE

Betweon Thursdny might and this morning Pateatine The Battle for mum:unf < B L TI Fand i e ae e lml\\xﬁ.sl{INGTON Saturday.
weod through whmt by wil standards must be among the| which began when the British |bre l | station { ordered by Alr Rald Pre-| —Ten minutes after the termi-

Proclamation by Head

Of Government

The creation of “Medinat Yismel”, the State of Isrsel,
was proclaimed at midnight on Friday by Mr. David Bea

A U.S. consulate soldier in Jerusalem reads The Palestine Post, alongside its
historic front page announcing Israel’s founding, featuring U.S. recognition and
Ben-Gurion’s declaration.

In mid-May 1948, the paper released a special edition titled “The Birth of the
State of Israel,” filling its pages with David Ben-Gurion’s declaration, last-minute
preparations, and early recognitions by the US and France. Even after the state’s
establishment and occupation of Palestinian lands, the paper continued to
publish under the name The Palestine Post for two more years.

A well-known anecdote from the second anniversary of the state recounts editor
Meir Ronen asking Agronsky: “Why keep the name Palestine when it hasn’t
existed for two years?” Agron agreed. The next issue appeared as The Jerusalem



[ ]
“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke of a Pen W
2026, March 26 (% 145 | (auloe Sozmw

Post—coinciding with Agronsky’s adoption of a more Jewish-sounding surname:
Agron.

The Jerusalem Post in the Eyes of Global Media

Although founded before the creation of the Israeli state, The Jerusalem Post has
consistently maintained its editorial line, policy, and target audience—unchanged
to this day. Initially the voice of the Jewish Agency, it later evolved into a staunch
defender of Israeli government policies, using its pages to advocate for Jewish
immigration, military aggression against Palestinians, settlement expansion, and
the expulsion of Arabs.

Its international press ties enhanced its reach. With links to The Times,
Manchester Guardian, Daily Express, and United Press International, the paper
became the most widely circulated in the Middle East during WWII and the
favorite among Allied troops.

Agron treated the newspaper as his personal mission. He covered key events like
the 1936-1939 Arab Revolt, the 1939 White Paper, the sinking of the Struma off
the Turkish coast in 1942, and the deportation of Jewish immigrants to Mauritius
by British authorities—earning recognition as a war correspondent.

A 1956 photo featuring four key figures in Hebrew—English journalism in Israel:
Agron, his successor Ted Lurie, and Lea Ben-Dor, one of the pioneering women
journalists of the era.



[ ]
“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke of a Pen W
2026, March 26 (% 145 | (auloe Sozmw

By 1945, he was writing for The Daily Telegraph and Exchange Telegraph, while
The Jerusalem Post became the go-to English-language news source on Israel
for foreign media.

Understanding its role as a bridge between Israeli policy and the global
community, the paper launched IVRIT, a Hebrew-learning magazine, followed in
1959 by a weekly international edition summarizing domestic news. In 1990, it
launched The Jerusalem Report, distributed in France, Canada, the US, and
Israel. Later, it embraced the digital era with online magazines.

Despite its unwavering support for Israeli state policies—including the repression
of Palestinians inside Israel, the occupation of Palestinian territories after 1967,
and the Judaization of holy sites—the paper continued forging international
partnerships.

In 2008, it partnered with The Wall Street Journal to co-market and distribute
the American paper exclusively in Israel. Earlier, it had launched a simplified
Hebrew monthly.

Following the example of The Times, it began publishing an annual “Top 50 Most
Influential Jews” list each Jewish New Year. In 2012, it launched international
events, including a high-profile conference in New York that brings together key
global Jewish figures and Israeli officials to discuss media and political influence.
The initiative was spearheaded by the paper’s CEO, Inbar Ashkenazi.

These partnerships extended beyond journalism. In 1989, the paper was sold to
Hollinger International, a Canadian media empire and then the world’s third-
largest, which also owned The Daily Telegraph, Chicago Sun-Times, National
Post, and hundreds of local papers in North America.



[ ]
“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke of a Pen W
2026, March 26 (% 145 | (auloe Sozmw

.....

I
DIPLOMATIC CONFERENCE

Benjamin Netanyahu speaking at the annual Jerusalem Post Diplomatic
Conference, which brings together prominent political, diplomatic, and economic
figures from Israel and abroad.

From 1990 to the early 2000s, editorial leadership shifted repeatedly, including
Jewish, American, international correspondents, ex-military personnel, and
politicians—ranging from centrist to hard-right ideologies. Notable editors include
Bret Stephens (now a New York Times columnist and NBC News contributor, and
former Wall Street Journal editor), and Yaakov Katz (former military
correspondent and defense editor).

Palestinians in the Margins of The Jerusalem Post

From its founding by Agron in 1932 through its rise as a leading Israeli
publication, The Jerusalem Post has never strayed from its uncompromising
Zionist line—whether in supporting settlements, justifying Israeli aggression, or
manipulating media narratives in favor of the occupation.

From Agron, who led the paper for 23 years aligned with Mapai and David Ben-
Gurion, to the editorial instability between 1990 and 2004 marked by seven
successive editors, the editorial stance against Palestinians remained
unchanged.

Whether under centrist editors like David Makovsky and David Horovitz, or far-



[ ]
“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke of a Pen W
2026, March 26 (% 145 | (auloe Sozmw

right ones like Bar-Ilan and Bret Stephens, the paper has consistently rejected
Palestinian recognition or political legitimacy.

Despite presenting itself at times as “independent”—free of British Mandate
influence, labor governments, or Likud politics—the paper has never opened its
platform to Palestinians. It has clung to an absolute Zionist ideology since
inception.

On settlements, the paper consistently supported expansion and published
voices in favor. As for the two-state solution—which implicates either ongoing
annexation or territorial compromise—every editor has deemed it “unfeasible
and undesirable.” Katz, formerly a military correspondent and later appointed to
Naftali Bennett’s government before returning as editor-in-chief in 2016, openly
opposes any form of Palestinian political recognition.

Bret Stephens took this rhetoric further, describing Arabs as “mentally ill with
antisemitism” and promoting the racial superiority of Ashkenazi Jews.

When addressing displacement, the paper used euphemisms like “evacuation,”
“resettlement,” and “relocation,” framing it as a security need while legally
justifying Israeli land ownership and criminalizing Palestinian presence or
expansion.

This approach extends to coverage of genocide, where Israeli war crimes are
downplayed or reframed as “anti-Israel incitement.” Rather than calling out
atrocities, it promotes the narrative of “legitimate defensive war” and brands
military campaigns as anti-terrorism operations.

The paper has long questioned peace accords with Egypt and Jordan while
celebrating normalization with Gulf states and North African countries.
Investigations, however, revealed its role in coordinated media manipulation for
friendly Arab regimes.

In 2020, Reuters exposed The Jerusalem Post and three other Israeli outlets
publishing ghostwritten propaganda articles. The Daily Beast reported the paper
was part of a 19-avatar network that published over 90 articles glorifying the UAE
and attacking its regional rivals, including Qatar, Turkey, and Iran.

Unlike other outlets that later apologized or removed content, The Jerusalem
Post ignored the scandal—reflecting its commitment to using media as political
leverage for Israel and its allies.



[ ]
“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke of a Pen W
2026, March 26 9 i | Lales Sgmaw

<ZJERUSALEM POST

Israeli Strategic Affairs Minister Gilad Erdan at the Jerusalem Post Diplomatic
Conference, reflecting the event’s focus on using media and public diplomacy to
defend Israeli policies internationally.

These incidents underscore the paper’s influence in shaping Western
opinion—and the weakness of Arab media, which often echoes its reporting,
particularly outlets labeled as “moderate” in Israeli discourse.

This includes Al Arabiya, Sky News Arabia, Alhurra, and others that reprint or
adapt its articles. Post-Abraham Accords, Bahraini and Emirati media even
publish its content verbatim—especially regarding bilateral ties and security
cooperation.

Researcher Karim Qurt explains that The Jerusalem Post differs from other
Israeli newspapers mainly in its credibility among Western audiences, helped by
its English-language format. This grants it significant global reach and influence.

He stresses the need for a critical, cautious Arab approach to Israeli media,
noting that content is subject to military censorship. Contrary to the belief in full
media independence, Israeli outlets operate under tight control, especially
during war.

Qurt adds that Israeli media follow self-imposed boundaries—most importantly
national security, which many Israelis treat as a parallel religion.



[ ]
“The Jerusalem Post”: Erasing a Nation With the Stroke of a Pen W
2026, March 26 (% 145 | (auloe Sozmw

In conclusion, The Jerusalem Post is not isolated. It is part of a larger, highly
coordinated Israeli media system that serves its audience and advances Zionist
narratives at every level—local, regional, and global. This system, composed of
both left- and right-wing outlets in Hebrew and English, operates as
interconnected gears in a single machine.

:Jall lul)https://www.noonpost.com/en/11169/


https://www.noonpost.com/en/11169/
http://www.tcpdf.org

